VOLEJTE HOTLINE (+420) 596 790 790
(+420) 728 282 279
(+420) 608 975 868

AUTOELEKTRIKA


Dodavatel náhradních

dílů na autoelektriku,

kompresory,

autoklimatizace,

dieselové systémy

a diagnostika.

Výhody lambda sondy

  • lambdasonda_1_t.jpgLambda sonda snižuje emise až o 99%
  • Řídí směs vzduchu a paliva, aby zajistila optimální práci katalyzátoru
  • Ušetří až 15 % nákladů na palivo ročně
  • Optimalizuje výkon motoru
  • Vyloučí nákladnou výměnu poškozeného katalyzátoru

Trochu historie

Od poloviny sedmdesátých let existují v Severní Americe katalyzátory výfukových plynů. Zpočátku dokázaly snížit škodlivé emise o téměř 50 procent. Inženýři od společnosti Bosch se ale s takovouto účinností nespokojili. Tehdy se zjistilo, že další snížení je možné pouze tehdy, když se přizpůsobí složení směsi vzduchu a paliva pomocí vstřikování benzínu za všech provozních podmínek přesně podle čistící schopnosti katalyzátoru. Důležitým bodem na cestě za vytvořením optimální směsi vzduchu a paliva byl podíl zbytku kyslíku ve výfukových plynech. A přesně ten měří lambda sonda.

Z tohoto důvodu je také někdy nazývána "kyslíková sonda", "senzor oxygenu" nebo jednoduše "senzor O2". Používaný název lambda sonda pochází z řeckého písmene lambda, kterým označují technici směšovací poměr vzduch-palivo v dané směsi. Až po objevení a využití lambda sond se stal od roku 1976 z neusměrněného katalyzátoru katalyzátor trojcestný, který dosahuje více jak devadesátiprocentního stupně vyčištění. Tato nová technika slavila velmi rychle úspěch nejprve v USA a poté také v Evropě.

lambdasonda_2_t.jpgPrvní sondy se vyznačovaly podle tehdejších daných technických možností jednoduchou konstrukcí a byly nevyhřívané. Výfukové plyny musely nejprve sondy zahřát, neboť až pak byly schopné poskytovat přesné hodnoty a to mohlo trvat i několik minut. S tím se vývojoví inženýři společnosti Bosch nespokojili. Od osmdesátých let začali vybavovat sondy lambda elektrickým vyhříváním. Díky tomu se zkrátila doba ohřevu sondy na přibližně 30 sekund. Tím se dosáhlo výrazného snížení škodlivých emisí u ještě neohřátého motoru.

Nejnovější generace takzvaných planárních sond dokáže technice motoru poskytnout již po deseti sekundách spolehlivé signály. V současné době pracují vývojoví inženýři společnosti Bosch na zkrácení této již extrémně krátké doby o polovinu.

Všichni výrobci motorových vozidel důvěřují v oblasti prvovýbavy i náhradních dílů u této důležité části podílející se na čištění výfukových plynů jejímu vynálezci - společnosti Bosch. Od roku 1976 vyrobila společnost Bosch 400 miliónů lambda sond. Celosvětová produkce společnosti Bosch je v současnosti 30 miliónů kusů lambda sond ročně.

Mnoho moderních automobilů dnes disponuje několika sondami lambda. Nacházejí se nejen, jako tomu bylo doposud, před katalyzátorem, ale také dodatečně za ním kvůli kontrole účinnosti čištění. Dnes jsou montovány sondy lambda dokonce i u dieselových motorů. Jejich neustále zdokonalování je požadavkem společnosti Bosch z důvodu snižování emisí výfukových plynů. Díky modernějším sondám lambda je možné docílit téměř 98-procentní vyčištění. (Zdroj – www.bosch.cz)

 
Historie lambda sondy BOSCH

1976 – První regulace výfukových plynů
Prostřednictvím vývoje lambda sondy se stávají katalyzátory mnohem účinnější a méně poruchové. Tím dochází ke snížení emisí o 50%. Interval výměny lambda sondy je 50 – 80 tisíc km.

1985 – Vyhřívané lambda sondy
Lambda sonda již nemusí být montována v přímé blízkosti motoru. Zahřívání umožňuje udržet pro snímač teplotu vyšší než 350 stupňů Celsia. Interval výměny lambda sondy je 100 – 160 tisíc km.
V létě téhož roku je lambda sonda rozšířena o čtvrtý vodič a umožňuje jednodušší kontrolu přístroje. Snadnější je nyní i rozpoznání případné poruchy lambda sondy. Interval výměny lambda sondy je 160 tisíc km.

1990 – Rychlejší dosažení teploty
Planární lambda sonda s vícevrstvými keramickými fóliemi se zahřeje na provozní teplotu dvakrát rychleji. To sníží emise v dříve kritické fázi studeného startu o dalších 50%. Interval výměny lambda sondy je 160 tisíc km.

1999 – Pro benzín, naftu a plyn
Z důvodů ještě přesnějšího měření výfukových plynů jsou nyní k dispozici 2 měřící články a 6 pólů. Pomocí planárních širokopásmových lambda sond je poprvé možné regulovat a řídit i plynové a dieselové motory. Interval výměny lambda sondy je 160 tisíc km.

2002 – Universální program
Moderní motorová vozidla potřebují pro optimální chod a nízké emise i více než jednu lambda sondu mezi motorem a výfukem. Společnost BOSCH vyvinula universální lambda sondy a konektory. Interval výměny lambda sondy je 160 tisíc km.



Složení lambda sondylambdasonda_3_t.jpg

   1. Ochranné trubice
   2. Pouzdro z korozivzdorné oceli svařované laserem
   3. Snímací element
   4. Vyhřívací element

 

Možná jste nevěděli, že lambda sonda je patentem firmy BOSCH. Již více než třicet let tato firma tedy vyvíjí dokonalejší lambda sondy, které zajišťují optimální směs paliva a vzduchu. Lambda sonda umožňuje činnost trojcestného katalyzátoru při snižování množství škodlivin, které tvoří uhlovodíky, oxid uhelnatý a oxidy dusíku, až o 99 %! Funkcí lambda sondy je měřit, zda-li byl spálen veškerý kyslík a také přidává nebo ubírá palivo.

Většinou se také neví, že lambda sondy jsou vystaveny extrémnímu namáhání v důsledku vlivů okolního prostředí, např. soli nebo nečistot, tepelných rázů, mechanického namáhání údery silničního štěrku, znečištění v důsledku nízké kvality paliva či nahromadění oleje ve výfukových plynech.

Ve firmě ALLSTAR si můžete objednat lambda sondy hned od několika výrobců.

V naší nabídce naleznete lambda sondy BOSCH, dále sondy značek MAGNETI MARELLI, EPS (FACET) a CARGO.

Nabízíme originální lambda sondy (BOSCH, MAGNETI MARELLI, CARGO) a také universální sondy MAGNETI MARELLI, BOSCH, CARGO a EPS. Několika universálními lambda sondami můžeme nahradit přes 1000 různých originálních lambda sond. Universální lambda sondy dělíme na zirkoniové a titaniové. A jak správně určíme lambda sondu?

   1. Spočítáme počet drátů na původní (originální) lambda sondě
   2. Má-li sonda černý, šedý, bílý nebo fialový drát, jde o sondu zirkoniovou
      Má-li sonda drát červené barvy, je to sonda titaniová
   3. Jde-li o titaniovou sondu, zkontrolujeme délku závitu na originální sondě
   4. Zirkoniové a titaniové sondy nelze zaměňovat!

 

lambdasonda_4_t.jpgFirma ALLSTAR nabízí nyní také universální lambda sondy značky GOLDEN LODGE z produkce italské firmy MAGNETI MARELLI. Velmi příznivé ceny a kvalita originálního výrobce předurčují tuto lambda sondu k úspěchu nejen na českém trhu.

Příklady označení zirkoniových universálních lambda sond GOLDEN LODGE od MAGNETI MARELLI (MM)

Příklady dalších označení zirkoniových lambda sond vybraných výrobců

Příklady označení titaniových lambda sond MAGNETI MARELLI (MM)

Novinky

13.2.2017 Diagnostika AUTEL

Představujeme vám diagnostiku značky AUTEL, která je rychlá, chytrá, výkonná a mobilní. Autel je jedním z předních ...

11.1.2017 Zpětný odběr autobaterií

Máte doma vybitou a nefunkční autobaterii a chcete ji zlikvidovat? U nás nyní můžete a ještě za ní získáte slevu ...

5.5.2016 Automobilové žárovky LUCAS LIGHT BOOSTER

Do naší nabídky jsme nově zařadili halogenové žárovky LUCAS LIGHT BOOSTER, které se dodávají v několika provedení. ...

3.2.2016 ATTEX

Vytvořili jsme pro Vás vlastní značku ATTEX, která Vám usnadní se lépe orientovat v nabídce alternátorů a startérů. ...

Autorizovaný importér značek

Attex Cargo
Bosch
Gebe Zen
Lucas Siom
Prestolite Magneton